Reminiscencje – zbiór obrazów jednej dekady

12 kwietnia o godzinie 17.30 odbył się wernisaż wystawy Izabeli Ołdak. Na wystawie zatytułowanej „Reminiscencje – zbiór obrazów jednej dekady” zaprezentowała przekrój swojego dorobku artystycznego z ostatnich 10 lat.

W twórczości artystki przeplatają się dwa wątki: motyw kobiecości na tle przyrody oraz motyw świętej geometrii. Większość prac wykonana jest na płótnie farbami akrylowymi i ekoliną, ale na wystawie znajdziemy też prace malowane akwarelą i ekoliną na papierze, przedstawiające różne symbole, inspirowane kulturą indyjską.

Największą uwagę odbiorców przyciągał cykl dotyczący bogiń, do którego należą dwie duże prace malowane na naturalnych skórach. W wizerunkach bogiń – Epony, Hekate i innych z mitologii hinduskiej i słowiańskiej – artystka zawarła twarze wszystkich kobiet ze swojej rodziny , a siebie sportretowała siebie jako boginię wojny.

Izabela Ołdak bardzo szczegółowo opowiedziała zebranym gościom o swoich inspiracjach, o znaczeniach symboli, o swoich podróżach i osobistych historiach opowiedzianych na swoich obrazach. Wystawę można oglądać do 24 maja.

Izabela Ewa Ołdak (1982) – artystka sztuk wizualnych i kuratorka sztuki, absolwentka Wydziału Malarstwa na Akademii Sztuk Pięknych w Poznaniu (2007) oraz Holenderskiego Instytutu Sztuki, ArtEZ w Enschede w Holandii (2010). Autorka wielu wystaw, performansów, warsztatów i wydarzeń kulturalnych; uczestniczka rezydencji artystycznych, sympozjów i plenerów w Polsce i za granicą. Wyróżniona Nagrodą Publiczności za obraz Diary na 39 Biennale Malarskim Bielska Jesień 2009. Zajmuje się malarstwem, performansem, projektami typu site-specific oraz działaniem w przestrzeni publicznej. Jest kuratorką wystaw, warsztatów oraz międzynarodowych rezydencji artystycznych: „Beyond Time/ Poza czasem” organizowanych przez Galerię Bielską BWA w Bielsku-Białej od 2011 roku.Głównym źródłem inspiracji jest Natura, mitologia, ezoteryka i mistycyzm. W swoich projektach artystka często wykorzystuje archetypy, symbole i wzory. Tworzy obrazy i mandale intencyjne, magiczno-symboliczne diagramy oraz obrazy przedstawiające Świętą Geometrię. W jej dorobku znajdują się także krajobrazy oraz dzieła o tematyce kobiecej. W tym roku rozpoczęła naukę tatuażu, który stanowi kolejną odsłonę jej twórczości.Na co dzień prowadzi pracownię artystyczną Sowa Studio w Bielsku-Białej, gdzie maluje i eksponuje swoje obrazy, organizuje warsztaty i wydarzenia kulturalne, prowadzi Kręgi i spotkania muzyczne.

Wernisaż wystawy PONAD WIDZIANYM i prelekcja o Marianie Jachimowiczu

W piątek 22.02.2019 prelekcja o Marianie Jachimowiczu jako poecie i fotografie rozpoczęła III Wałbrzyski Weekend Fotografii ph. PONAD WIDZIANYM. W tym roku Wałbrzyski Klub Fotograficzny nawiązał do 20. rocznicy śmierci wałbrzyskiego twórcy. Stąd też i hasło całej imprezy, nawiązujące do jednego z jego tomików poezji.
Taki tytuł – PONAD WIDZIANYM – nosi także wystawa, inspirowana poezją Mariana Jachimowicza. Podczas wernisażu zostały wręczone Honorowe Odznaki Wałbrzyskiego Klubu Fotografii dla byłego prezydenta Zygmunta Nowaczyka i dla dyrektor „Biblioteki pod Atlantami” Renaty Nowickiej.
Wystawę można oglądać do 30 marca w Galerii pod atlantami.

Autorami zdjęć są:

  • Anniuk-Gulak Teresa
  • Beresztan Marta
  • Chmielewska Joanna
  • Habdas-Czujko Anna
  • Hefid Gwidon
  • Kostrzewska Joanna
  • Kozakiewicz Kazimierz
  • Michalak Jarosław
  • Prorok Zbigniew
  • Rak Artur
  • Rupociński Tadeusz
  • Strzępek Brygida
  • Szabliński Jordan
  • Ślaziński Jacek
  • Woźniak Mariusz

Wernisaż wystawy „Trust in Trust”

4 stycznia o godz. 17.30 w Galerii pod Atlantami odbył się wernisaż wystawy ilustracji i komiksów Przemysława „Trusta” Truścińskiego. Po uroczystym otwarciu wystawy autor prac omawiał swoje prace i opowiadał o twórczości związanej z komiksem, a także wykonywał pamiątkowe rysunki autorskie dla przybyłych gości. Można było również obejrzeć 30 minutową animacje „Arrasy” wykonaną na potrzeby Muzeum Utraconego, w której wykorzystano ilustracje Trusta.
Trust in trust to ekspozycja poświęcona grafikom i ilustracjom dzięki którym artysta jest najbardziej rozpoznawalny, m.in. ilustracje do powieści fantastyki „alternatywnej wersji historii”, science fiction z historycznymi motywami i odniesieniami do historii Polski, a także pierwsze graficzne przedstawienie Wiedźmina.
Przemysław Truściński (ur. 15 grudnia 1970 w Siedlcach) – polski rysownik komiksowy i reklamowy, storyboardzista, studiował na wydziale grafiki łódzkiej ASP. Rysownik podpisuje się pseudonimem Trust.Truściński znany jest z komiksów prasowych, publikuje cykl Komiks W- wa w Gazecie Stołecznej (warszawski dodatek do Gazety Wyborczej), a jego komiksy drukowały takie tytuły, jak Machina, Newsweek, Playboy, TWIST, Plastik i Fakt, oraz pisma poświęcone fantastyce – Nowa Fantastyka Feniks i Talizman. Jego twórczość drukowały również magazyny komiksowe („Komiks Forum”, „Czas Komiksu”, „Świat Komiksu”, „KKK”, „AQQ”,), również te zagraniczne – „Aaargh!” (Czechy) i „Borderline UK” (W.Bryt.) oraz ziny. Jako rysownik reklamowy pracował m.in. dla Nescafé, Pepsi i Radia PiN. Zbiór jego komiksów Trust – historia choroby ukazał się w 2003 r., ale były publikowane one także w antologiach tj. jak m.in. Wrzesień (Egmont Polska).Truściński kilkakrotnie zdobywał nagrody na Międzynarodowym Festiwalu Komiksu w Łodzi. Jest także autorem graficznego projektu postaci Wiedźmina na potrzeby gry komputerowej.W 2000 r. zorganizował wspólnie z Krajowym Centrum ds. AIDS konkurs i antologię komiksową pt. Komiks kontra AIDS. Pracował przez pewien czas nad komiksem o ks. Jerzym Popiełuszce, a także nad komiksową wersją Wiedźmina na zamówienie firmy CD Projekt[2].28 sierpnia 2007 miała swoją premierę antologia komiksowa 44 wydana przez Muzeum Powstania Warszawskiego. Nad doborem scenarzystów i rysowników czuwał Przemysław Truściński[3], który objął funkcję dyrektora artystycznego całego projektu. W antologii znalazł się też jego własny komiks pt. Ocalenie Niobe (scen. Tomasz Kołodziejczak). Truściński wykonał wcześniej mural na zamówienie Muzeum Powstania[4]. Truściński jest dyrektorem artystycznym „Konkursu na komiks o Powstaniu Warszawskim” organizowanego rokrocznie przez Muzeum Powstania. W październiku 2010 r. Przemysław Truściński został uhonorowany odznaką Zasłużony dla Kultury Polskiej[5]. 31 lipca 2013 r. prezydent Bronisław Komorowski odznaczył Truścińskiego Srebrnym Krzyżem Zasługi „za zasługi na rzecz rozwoju kultury, za pielęgnowanie pamięci o najnowszej historii Polski”.
Wystawę można oglądać do 8 lutego 2019.

Wernisaż wystawy „Multiplikacje” Piotra Micka

16 października, w ramach „Tygodnia z Regionem”, w Galerii pod Atlantami odbyła się wystawa prac ceramicznych Piotra Micka.

Wernisaż wystawy „Pomiędzy czernią a bielą”

5 września o godzinie 18.00, po przerwie wakacyjnej, w Galerii pod Atlantami odbył się wernisaż Piotra Kani „Pomiędzy czernią a bielą”. Tłumnie przybyli zaproszeni goście, którzy mogli podziwiać prace wykonane w technice lawowania i rysunku tuszem. Artysta przyjechał do nas z rodziną – żoną i synami, których oblicza można było rozpoznać na prezentowanych dziełach.

„Pomysłem na prezentowane prace jest zderzenie cywilizacji z naturą, mitu z rzeczywistością, gdzie odległe na pozór światy się przenikają, tworząc obrazy które łączą przeciwieństwa. Inspiracją jest współczesne kino, przestrzeń miasta i architektura, której ekspansja wypiera to, co bliskie człowiekowi. Tak więc nie tylko biel i czerń, ale cała gama półtonów i szarości w odnajdywaniu równowagi i własnego miejsca” – wypowiadał się Piotr Kania.

Na wystawie zostały również zaprezentowane powiększone przykłady komiksów ilustrowanych przez autora oraz szkice do projektów reklamowych. Piotr Kania zawodowo prowadzi projekty związane z brandingiem oraz projektowaniem grafiki i struktury opakowań. W swoim dorobku posiada wiele realizacji wiodących marek polskich i międzynarodowych. Obecnie pracuje jako dyrektor kreatywny działu Brand Identity agencji Czteryczwarte Brand Design w Warszawie. Artysta ma w swoim dorobku wiele wystaw zbiorowych i indywidualnych z zakresu rysunku, malarstwa i grafiki, m.in.:
– „Ona, ja” – Eikon – Galeria Katedry Teorii Literatury, Teatru i Filmu UŁ;
– „Dwoistość” – Galeria Stypendyści;
– Międzynarodowy Studencki Festiwal Filmów Animowanych w Łodzi;
– Międzynarodowe Targi Książki we Frankfurcie w wystawie reprezentującej tzw. Trzecią generację polskich rysowników komiksowych;
– Angouleme we Francji pod patronatem Biblioteki Narodowej i Ministra Kultury na Międzynarodowym Festiwalu Komiksu.
Publikacje między innymi w Komiks Forum, Czas Komiksu, Nowy Talizman, Cosmopolitan, She, OMS, Insider, Miś, Przekrój, Contur, album – „Komiks – Antologia komiksu polskiego” wyd. Egmont.

Wystawę można oglądać do 5 października 2018.

Wernisaż wystawy „Pisane kolorem”

1 czerwca, w samo południe, w Galerii pod Atlantami zagościli najmłodsi odbiorcy sztuki w dniu swojego święta. „Pisane kolorem” to wystawa stworzona z myślą o dzieciach, rodzinach oraz dorosłych miłośników ilustracji książkowych.

Wystawę otworzyła dyrektor Renata Nowicka wraz z wiceprezydentem Zygmuntem Nowaczykiem. Nie zabrakło gości honorowych, autorek prac – Joanny Zagner Kołat oraz Ewy Beniak-Haremskiej. Niestety nie mogła z nami być na otwarciu trzecia artystka – Marianna Jagoda, ale jej barwne akwarele utrzymane w tematyce orientalnej możemy również podziwiać na ścianach galerii.

Na najmłodszych w Dniu Dziecka czekało sporo atrakcji, bo już od 10.30 zmagały się artystycznie z zadaniami od zaproszonych ilustratorek. Wykonywały kolaże, ilustracje do fragmentu książki oraz mogły poznać bliżej prace ilustratora.

Podczas wernisażu trzy uczennice z PSP nr 28 odczytały fragmenty książek, do których zostały stworzone prezentowane na wystawie dzieła. Po części oficjalnej można było zebrać autografy na kartkach pocztowych z ilustracjami oraz zrobić sobie zdjęcie z ogromną smoczycą autorstwa Joanny Zagner Kołat.

Wystawa będzie czynna do 13 lipca.

Wernisaż wystawy „Impulsy”

Wykropkowane światy, twarze, spojrzenia, tysiące małych elementów składających się w jeden rysunek – to właśnie „ImPULSY” Anety Mlaś, wystawa, która została uroczyście otwarta 19 kwietnia o godzinie 17.00.

Wernisaż rozpoczął się nietypowo, od prezentacji wierszy artystki odczytanego przez aktorkę Barbarę Ziółkowską, przy podkładzie muzycznym Clinta Mansella z filmu „The fountain”.

W galerii zostało wyeksponowanych 31 prac, większość z nich to rysunki tuszem, cienkopisami i pisakami akwarelowymi, przedstawiające wizerunki kobiet wpisane w fantastyczne wizje, nierealne światy, dekoracyjne tła nawiązujące do natury. Artystka przywiozła ze sobą autorską biżuterię z reprodukcjami swoich prac oraz koszulki, torby i plakaty, dzięki czemu można było zobaczyć jej niezwykle dekoracyjne prace nie tylko w postaci rysunków, ale też nadruków, wisiorów i kolczyków.

Na kolumnach galerii umieszczone zostały fragmenty wierszy artystki, które przybliżają nam emocje będące tytułowym ImPULSEM do stworzenia dzieł.

Aneta Mlaś – Rocznik 80. Urodzona w Katowicach, od 11 lat mieszka i tworzy w Tychach. Uprawia rysunek, ilustrację i projektowanie graficzne. W wolnych chwilach pisze wiersze. Jej rysunki i grafiki były publikowane w specjalnym wydaniu magazynu internetowego MEGA*ZINE LOST&FOUND ( 2014 rok) oraz kwartalniku literacko-artystycznym „sZAFa” (2013 rok). Współorganizatorka wystaw, spotkań poetycko-artystycznych w Tychach. Członek Stowarzyszenia Twórców Kultury w Tychach. Prowadzi Klub Twórców Sztuki „Paleta” przy Klubie „Orion” TSM Oskard w Tychach. Tworzy za pomocą tuszu, cienkopisów, pisaków. Dbałość o detale oraz specyficzny styl kreski, sprawiły, że jej prace cieszą się coraz większą popularnością. Swoje prace sygnuje pseudonimem artystycznym, Touanda. Ma na swoim koncie kilkanaście wystaw indywidualnych oraz zbiorowych, m in.: w Łodzi, Kętrzynie, Warszawie, Katowicach. Laureatka kilku nagród i wyróżnień z dziedziny rysunku i poezji. Wybrana Talentem Lipca 2014 w konkursie organizowanym przez Qadrans Kultury oraz portal artystyczny talent.pl. Współpracuje z kilkoma internetowymi galeriami sztuki, a jej rysunki znajdują swoich właścicieli w kraju i zagranicą. Rysunek uważa za najlepszy środek, za pomocą którego przekazuje emocje, stany i procesy wewnętrzne, które często werbalnie ciężko przekazać.

„Jestem pryzmatem własnych kadrów wyobraźni. Zapraszam zatem do mojego świata, w którym każda kreska zaprowadzi Cię w miejsce, z którego zaczerpniesz coś dla siebie. Jeśli szukasz ciekawej, wyjątkowej pracy na ścianę lub na szyję, rozgość się.”(Aneta Mlaś).
Zapraszamy do 25 maja.

Wernisaż wystawy zbiorowej „Fantastyczne światy”

16 marca o godzinie 17.00 w swoje fantastyczne światy wprowadziło nas trzech artystów: Jarosław Jaśnikowski, Krzysztof Krawiec i Piotr Zygmunt. Wernisaż otworzyła Dyrektor Biblioteki pod Atlantami Renata Nowicka wraz z zastępcą prezydenta Zygmuntem Nowaczykiem.

Wszystkich prezentowanych na wystawie prac jest ponad trzydzieści, są to obrazy olejne, akrylowe, rysunki piórkiem i tuszem, pastele oraz grafiki. Zestawienie ze sobą tych trzech artystów pozwoliło na pokazanie różnorodnych technik, przy pomocy których tworzą swoje surrealistyczne wizje.

Jarosław Jaśnikowski zaprezentował 6 obrazów olejnych ze swojej prywatnej kolekcji, powstałych w latach 2004 – 2015. Artysta urodził się w Legnicy w 1976 roku. Malarstwem zajmuje się od 1991 roku. W połowie lat 90. Odkrył surrealizm, oraz twórczość Dalego. W 1998 roku, pod wpływem wystawy Wojciecha Siudmaka w Legnickim Muzeum Miedzi, jak i spotkaniem z samym artystą, postanowił poświęcić się pracy w takich kierunkach jak nadrealizm, czy realizm fantastyczny. W tym samym roku rozpoczął naukę w Głogowskim Studium Sztuk Plastycznych, gdzie poznał znanego głogowskiego malarza i poetę – Telemacha Pilitsidisa. Pod jego kierunkiem zdał dyplom z malarstwa w 2001 roku. Jaśnikowski stworzył własną alternatywną rzeczywistość. Poddaje ją zupełnie odmiennym prawom fizyki, kpiąc sobie z grawitacji, czy z właściwości materii. Malarstwo artysty charakteryzuje się również zamiłowaniem autora do wszelkiego rodzaju fantastycznych pojazdów, machin, jak i również miłością do gotyku. Obecnie Jarosław Jaśnikowski jest jednym z czołowych twórców Realizmu Magicznego w Polsce, oraz głównym przedstawicielem polskiego Steampunku w malarstwie. Ma na swoim koncie ponad trzydzieści wystaw indywi-dualnych, między innymi w Narodowym Muzeum Morskim w Gdańsku, Muzeum Lotnictwa Polskiego w Krakowie, czy w Muzeum Miedzi w Legnicy. Jego prace są w kolekcjach na całym świecie.

W galerii prezentujemy bardzo zróżnicowany i okazały przykład twórczości Krzysztofa Krawca – obrazy akrylowe, rysunki oraz jego projekty okładek do książek. Artysta urodził się 25.07.1973 w Mielcu. Ukończył PLSP im. P. Michałowskiego w Rzeszowie. Studiował na ASP w Poznaniu. Dyplom uzyskał w 1998 w Pracowni Drzeworytu prof. Zbigniewa Lutomskiego oraz w Pracowni Typografii i Ilustracji prof. Grzegorza Marszałka. Zajmuje się malarstwem, grafiką, grafiką użytkową i ilustracją. Ma na swoim koncie kilka wystaw indywidualnych m.in. w Mielcu, Rzeszowie, Sandomierzu, Przemyślu, Krakowie oraz w ramach XVIII Międzynarodowego Festiwalu Fantastyki na Zamku w Nidzicy. Autor ilustracji do bajek dla dzieci, periodyków, tomików poezji i ponad dwustu okładek do książek. W latach 1999-2002 publikował swoje rysunki na łamach miesięcznika „Nowa Fantastyka”. Wybrane nagrody i wyróżnienia: 2002 – I Międzynarodowe Biennale Exlibrisu i Małej Formy Graficznej, Boguszów-Gorce – I nagroda w kategorii Mała Forma Graficzna; 2003 – ART DEA, ogólnopolski konkurs młodych artystów plastyków, Warszawa – Grand Prix w kategorii malarstwo; 2005 – VIII Międzynarodowy Niekonwencjonalny Konkurs Fotograficzny „Foto Odlot”, Rzeszów – Srebrny medal FIAP; 2006 – Ogólnopolski Konkurs na Exlibris Muzeum Okręgowego im. L. Wyczółkowskiego w Bydgoszczy – Nagroda Specjalna; 2009 – II Ogólnopolskie Biennale Miniatury Cyfrowej, Płock – II nagroda; 2010 – Międzynarodowy Konkurs na Exlibris i Małą Formę Graficzną „Solidarność Narodów”, MDK Gdańsk – Nagroda Specjalna.

Przezentowane na wystawie pastele oraz grafiki są autorstwa Piotra Zygmunta pochodzącego z  Katowic. Artysta zajmuje się malarstwem, rysunkiem, grafiką. W kręgu jego zainteresowań znajduje się wszystko co jest związane z szeroko pojętą sztuką, szczególnie surrealizmem, fantastyką, sztuką wizjonerską. Wybrane wystawy: 2004 – wystawa konkursowa Ogólnopolskiego Biennale Grafiki, Szczecin; 2011 – Hofstallun-gen / Mumok / Museum-squartier, Walter Koschatzky Kunst-Preis, Wiedeń (Austria); 2012 – Janusz i Piotr Zyg-munt „Grafika i rysunek”, Galeria Pod Łukami, Katowice ; 2015 – Luci e ombre H.R. Giger Tribute, Teramo (Włochy). Nagrody i wyróżnienia: wyróżnienie na Ogólnopolskim Biennale Grafiki – Szczecin 2004; Gallery Director’s Award – Infinity Art Gallery; 1st Place – Art Showdown Open Theme 2 – A Singular Creation. Prace w albumach: IMAGINE THE IMAGINATION: New Visions of Surrealism / 30-DREAM Magazine / VISIONARY ART YEARBOOK 2010-2011 / Walter Koschatzky Kunst-Preis 2011 Katalog / Luci e Ombre H.R.Giger tribute Album. Prace w kolekcjach prywatnych w Polsce, Norwegii, Macedonii, Czechach.

Wystawa nawiązuje tematycznie do Tygodnia Fantastyki organizowanego przez Bibliotekę pod Atlantami i potrwa do 13 kwietnia. Serdecznie zapraszamy!

Wernisaż wystawy „Podróże z nami zawsze są udane”

9 lutego w Galerii pod Atlantami odbył się wernisaż wystawy zbiorowej trzynastu artystów z Polski, Czech i Turcji. Otworzyła go Renata Nowicka- Dyrektor Biblioteki pod Atlantami oraz zastępca prezydenta Zbigniew Nowaczyk. Na temat doboru prac oraz aranżacji wypowiedziała się kurator wystawy prof.zw. Joanna Imielska, prowadząca I Pracownie Rysunku na Uniwersytecie Artystycznym w Poznaniu oraz jej asystentka – Sonia Rammer. Mieliśmy również zaszczyt gościć artystkę pochodzenia tureckiego, która powiedziała klika słów o swoich pracach.

Na wystawie możemy podziwiać różnorodność stylów artystycznych oraz technik, wyeksponowane zostały rysunki, fotografie otworkowe, kolaże i malarstwo. Ciekawym dopełnieniem do wszystkich dzieł jest wydany katalog, w którym zostały umieszczone wypowiedzi artystów oraz przemyślenia dotyczące tematu podróży. Każdy z nich podróż traktuje inaczej – dla jednych jest to podróż w nieznane miejsce, dla innych jest to podróż w czasie lub podróż sentymentalna prowadząca do przemyśleń na temat samego siebie, swoich odczuć i odbierania świata.

Artyści biorący udział w wystawie: Rafał Boettner-Łubowski, Milan Cieslar, Kaja Gawrońska, Joanna Imielska, Anna Jóźwiak, Ilsu Kaya, Dasa Lasotova, Katarzyna Maćkiewicz, Sonia Rammer, Magdalena Rucińska, Aleksandra Simińska, Sandra Stanisławczyk i Dominika Witczak.

Wystawę można oglądać do 8 marca 2018.

Znaczone linią

12 stycznia o godz. 17.00 miał miejsce wernisaż Katarzyny Prusak „Znaczone linią”. Został zaprezentowany cykl prac malarskich, nawiązujących stylem do op-artu, na których białe linie układają się w geometryczne, powtarzające się wzory, mające oddziaływać na oko widza.

Obrazy artystki nie tylko pozorują trójwymiarowość, ale rzeczywiście są trójwymiarowe poprzez zastosowanie nietypowej techniki wydzierania wcześniej ułożonych i naciągniętych na płótno sznurków, po których widać wyraźnie wyżłobienia w farbie.

Artystka pisze o swoim cyklu: „Linia ciągła- może odnosić się do linia życia; biegnie w nieznane lub urywa się, nieraz wbrew logice wydaje się nie mieć początku ani końca. Niesie w sobie niewiadomą i oryginalność linii papilarnych, czar przepowiadania przyszłości. Nici gubią się w kompozycji, przeplatają i nakładają a mimo to każda z nich zachowuje swoją indywidualność, każdy inaczej skręcony odcinek, pozostawia inny ślad na płótnie – jak ludzkość odciskająca wspólny ślad, a zarazem silna przez swą różnorodność. Kompozycja odwzorowuje życie – nie ma pewności jak zachowają się nici i w jaki sposób naznaczą przestrzeń. Nie dają się wpisać w scenariusz, nie podporządkowują się schematom. Technika tworzenia obrazu pozostawia widza z wątpliwością czy nić na obrazie nadal istnieje czy jej tam wcale nie ma. Wrażenie wspiera graficzność i  świadoma rezygnacja z koloru dla uwydatnienia faktury i surowego piękna pozostawionego śladu po prostej ale nieokiełznanej i nie zawsze posłusznej nici.”

W galerii, kilka dni przed wernisażem powstała, przestrzenna instalacja ze sznurka, wkomponowana przez artystkę w przestrzeń galeryjną.

Malarstwo, rysunki i instalacje możemy oglądać do 2 lutego 2018 r.